LU PPMF pētnieki ražīgi uzsāka zinātnisko darbību tikumiskās audzināšanas projekta ‘e-TAP+’
Pirmais projekta semestris ir bijis ražīgs gan zinātnisko publikāciju publicēšanā un sagatavošanā, gan starptautisko tīklu nostiprināšanā zinātniskajās konferencēs.
Jau pašā projekta sākumā 2022. gada janvārī projekta vadītājs M. Fernandezs un vadošā pētniece S. Surikova uzstājās Latvijas Universitātes 80. starptautiskajā zinātniskajā konferencē ar referātu par ģimenes un skolas sadarbību rakstura izglītības īstenošanai Latvijā. Tāpat šīs konferences ietvaros februāra sākumā norisinājās vēl viena uzstāšanās ar referātu, kurā M. Fernandezs un P. M. Keiša stāstīja par Sokrātiskās pieejas izmantošanu, kā atbalsta iespēju pedagogiem, kas strādā vidusskolas posmā, lai sekmīgāk aktualizētu jauniešu morālās izaugsmes jautājumus. Mācību semestra izskaņā, 27. maijā, M. Fernandezs un S. Surikova uzstājās Rēzeknes zinātniskās konferences "Society. Integration. Education" sesijā ar referātu par projekta gaitā veikto efektivitātes pētījumu, kas tika publicēts konferences rakstu krājumā. Kā vēl vienu nozīmīgu notikumu jāmin to, ka 12.-14 jūnijā M. Fernandezs un A. Sidorova devās uz Birmingemas universitāti Lielbritānijā, lai piedalītos zinātniskajā seminārā "Supporting the Establishment of Character Education Research Centres in Europe".
Projekta komanda aktīvi darbojusies arī pie zinātnisko publikāciju sagatavošanas. Jāatzīmē, ka jūnija sākumā mūsu projekta eksperte P. M. Keiša aizstāvēja maģistra darbu "Sokrātiska saruna morālajai izglītībai vidusskolā: konceptuālais modelis praksei. Maģistra darbu vadīja un izstrādes gaitā konsultēja projekta vadītājs M. Fernandezs. Kā arī šobrīd ir vairāki raksti sagatavošanas procesā, lai tos publicētu tādos ievērojamos žurnālos, kā - "Teacher and teaching - theory and pratice", "Journal of Baltic Studies", "Paedagogica Historica" un LU zinātnisko rakstu krājumā "Cilvēks, tehnoloģijas un izglītības kvalitāte, 2022".
Nākotnes plānos ietilpst arī tādi nozīmīgi pasākumi, kā dalība 50. ikgadējā Morālās izglītības konferencē Mančestrā Lielbritānijā, kā arī dalība Starptautiskajā ECER+ konferencē, kas norisināsies 2022. gada septembrī attālinātā formātā.
Informācija sagatavota Latvijas Zinātnes padomes projekta “Digitālas mācību programmas efektivitātes izpēte jauniešu tikumiskajai audzināšanai Latvijas izglītības iestādēs (no 1. līdz 12. klasei)”, projekta nr. lzp-2021/1-0385 ietvaros.